ANKETA PEAK VOICE
Bude mít odchod Bernharda Maiera z čela Škody Auto dopad na automobilku v rámci koncernu Volkswagen?
Petr Knap, partner EY pro automobilový sektor
Dopad na automobilku mít bude, ten ale může být pozitivní i negativní podle toho, kdo přijde po Bernhardu Maierovi. V koncernu Volkswagen záleží dost na osobních vazbách.
Každopádně bude Maier automobilku předávat v nelehkých časech, ale zároveň v dobrém stavu z pohledu finanční stability, tržního postavení, produktového portfolia i důsledného zaměření na inovace a digitalizaci.
Ivan Hodač, prezident Aspen Institute Central Europe
Osobně si myslím, že odchod Bernharda Maiera dopad na Škodovku mít nebude. Volkswagen jistě zajistí nástupce, který bude v jeho práci pokračovat, tak jak to bylo i v minulosti.
Škoda Auto sice prochází těžkým obdobím, ale to je stejné v celém automobilovém průmyslu u nás i ve světě. Automobilka se navíc stala etablovanou a silnou značkou v Evropě i jinde a je aktivní v segmentu, který by se měl z krize dostat asi nejdříve.
VÍCE K TÉMATU:
Apokalypsa v evropském autoprůmyslu. Tříčtvrtinový propad prodejů nemusí být konečný
Automobilový průmysl se obává těžkých časů. Zotavení nemusí přijít rychle
Ivan Hodač (Aspen Institute): Země by se v autoprůmyslu měly dohodnout na globálním regulačním rámci
Karolína Topolová, generální ředitelka a šéfka představenstva AURES Holdings
Věřím, že změna na pozici generálního ředitele automobilky Škoda Auto nic nezmění na faktu, že vozy Škody Auto jsou dlouhodobě nejpopulárnějšími ojetinami, které v našich autocentrech AAA Auto stabilně tvoří téměř třetinu prodejů.
Na domácím trhu tedy žádné dopady neočekávám. Je však otázka, zda nový šéf automobilky nezmění exportní politiku či výrobu vozů v zahraničí.