Zavřené restaurace, konec kulturních představení, omezený pohyb jsou výrazné důsledky ochranných opatření státu proti koronaviru. A také silně omezený zážitkový byznys, doplňuje v dalším podcastu serveru Peak.cz Jan Hájek, majitel zážitkového portálu Zážitky.cz.
„Na našem trhu došlo v době lockdownu k totálnímu zavření zážitků. Zjistil jsem, že zážitkový byznys je extrémně citlivý na jakékoli politické prohlášení,“ říká Jan Hájek. I přes omezení se snaží zákazníkům část sortimentu zprostředkovat a vymýšlí i nový.
„Všechny naše zážitky zůstaly, jen se nedají realizovat. Zkonvertovali jsme proto některé zážitky, které mohou lidé zažívat doma. Balonem letět nemůžete, skákat bungee jumping také ne, ale můžete dostat některé zážitky on-line,“ říká.
VÍCE K TÉMATU:
V kraji vína a slivovice vybudovali špičkovou čokoládovnu, kterou ani koronavirus nezbrzdil
Koronavirové uvadání ekonomiky se realitního trhu netýká, ceny nadále stoupají
Jan Hájek (Zážitky.cz): Virtuální realita náš byznys neohrožuje, lidé si zatím chtějí sáhnout
Jedním z prvních, který touto formou lidem nabídli, byly degustace vína. Zákazník dostane domů několik lahví vína a k tomu prostřednictvím videa i someliéra, který ho degustací provede. V podobném duchu následovaly i další ochutnávky kávy, čokolády nebo třeba rumů.
Jan Hájek však vnímá omezení také jako příležitost, i proto během letošního roku mimo jiné rozvinuli část týkající se cestovního ruchu. „Šperkujeme nabídku cestování, která je velmi unikátní. Jedním z příkladů je pivní hotel, kde každý host má na pokoji pípu, ale hotel nabízí i pivní lázně a další pivní doplňky,“ říká.
STARŠÍ PODCASTY SI MŮŽETE POSLECHNOUT ZDE