Mohlo by vás také zajímat
Bublina kolem AI? Může to zajít ještě mnohem dál
Dmytro Spilka 27. listopadu 2024Americké akciové trhy žene vzhůru z velké části nadšení z potenciálu umělé inteligence. Po uvedení ChatGPT od OpenAI, kterou pomohl…
Google bude bez Chromu?; ve VW se čekají bouře a EDF se odvolává u ÚOHS aneb souhrn ekonomických událostí 47. týdne 2024
Libor Akrman 22. listopadu 2024Pozor na AI, varuje ECB; MMR dostalo pokutu za zpackanou digitalizaci; EDF podala rozklad u ÚOHS; prezidentu Pavlovi e nezdá…
ČNB zase přikoupila zlato; Google Play se musí otevřít a EDF si stěžuje na jaderný supertendr i v Bruselu aneb souhrn ekonomických událostí 41. týdne 2024
Libor Akrman 11. října 2024Čína uvalí clo na brandy z EU; účet pojišťoven za povodně: 2 mld. Kč; příval českých makrodat; CSG kupuje startup…
- KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Co je analýza klíčových slov?
Klíčová slova jsou myšlenky a témata, která určují, čeho se váš obsah týká. Z hlediska SEO jsou to slova a fráze, které přitáhnou na vaší webovou stránku větší pozornost, jestliže jsou tato slova správně použita.
Co jsou to klíčová slova?
Klíčové slovo je slovo, které nejlépe vystihuje obsah vaší stránky nebo příspěvku. Když tedy budete toto klíčové slovo nebo frázi hledat v Googlu nebo jiných vyhledávačích, měli byste danou stránku na vašem webu najít.
Řekněme, že máte webové stránky o knihách. Nabízíte již přečtené knihy, píšete recenze nebo knihy vyměňujete. Zkrátka se celá vaše stránka točí kolem knih. Zeptejte se pak sami sebe, podle kterého slova chcete, aby vás lidé našli.
Vyhledávací dotaz
Ve vašem případě se pravděpodobně bude jednat o slovo „knihy“ nebo „doporučení knihy“. Tato slova nebo spojení odkazují na obsah vašeho webu. Pokud chcete vysvětlit, o čem obsah je, můžete použít i klíčovou frázi.
Vyhledávací dotaz je tedy laicky to, co zadáváte do vyhledávače, když něco hledáte. A o zbytek se už postarají algoritmy internetového vyhledávače.
Co je analýza klíčových slov?
Analýza klíčových slov je proces analýzy klíčových slov nebo vyhledávacích frází, které přivádějí návštěvníky na vaše webové stránky prostřednictvím organického a placeného vyhledávání. Analýza klíčových slov jako taková je výchozím bodem a základním kamenem marketingových kampaní ve vyhledávání.
Pochopením toho, jaké dotazy zadávají návštěvníci vašich webových stránek do vyhledávačů, můžete vyhledávání lépe přizpůsobit svůj obsah a vstupní stránky tak, abyste zvýšili návštěvnost a konverzní poměr. Z tohoto důvodu je analýza klíčových slov důležitou dovedností odborníků na SEO.
Lepší konverze a WordStream
Analýza klíčových slov pomáhá zvýšit konverze, najít nové trhy a optimalizovat výdaje, ale vyžaduje časově náročné zkoumání a rozhodování, abyste porazili konkurenci v oblasti klíčových slov. Nástroj pro analýzu klíčových slov WordStream posouvá analýzu klíčových slov vašich webových stránek o krok dál, protože nejen analyzuje klíčová slova, ale také navrhuje akce a automatizuje činnost pro dosažení co nejlepší efektivity a výsledků.
Důležitost analýzy klíčových slov
Testování marketingového oslovení a marketingové výkonnosti v praxi je klíčem k optimalizaci přidělování rozpočtu a dosahu na trh. Marketing ve vyhledávání není jiný, a protože klíčová slova diktují celou vaši kampaň ve vyhledávání, měla by být analýza klíčových slov vaším hlavním cílem.
Analýza klíčových slov vám umožní:
- Optimalizovat výdaje
- Pozorovat trendy
- Vyhledávát nové trhy
Navzdory všem výhodám se většina marketérů, zabývajících se vyhledáváním, nevěnuje analýze klíčových slov ani zdaleka dostatek času, protože je časově náročná a opakuje se. Díky softwaru pro klíčová slova od společnosti WordStream je analýza klíčových slov a využití dat automatizovaná a zjednodušená, což zvyšuje vaši produktivitu.
Jak analyzovat klíčová slova?
Dnes existuje tisíce webů, jejichž obsah se předhání, který bude lepší a konkurence je veliká. Existuje také řada jednoduchých programů, které klíčová slova dokážou analyzovat a vy se tak můžete vyvarovat toho, že váš článek bude působit stejně jako ten konkurenční. Samozřejmě můžete vždy zadat určitá slova nebo fráze do Googlu a podívat se, kde se objeví. Ale určitě budete chtít více informací.
Koncept analýzy klíčových slov je naprostým základem SEO. Pokud se o optimalizaci stránek pro internetové vyhledávače chcete dozvědět více, klikněte zde a přečtěte si obsáhlý článek to tom, co to SEO je a jak to vlastně celé funguje.
Existují speciální programy, které jsou navrženy tak, aby analýza konkurenčních klíčových slov byla jednoduchá. Mezi tyto aplikace patří:
- SpyFu
- Ahrefs’ Keywords Explorer
- TagCrowd
- BuzzSumo
- SEMrush
Jak používat klíčová slova
Bývaly doby, kdy jste mohli na své stránky a příspěvky přidat spoustu klíčových slov a ve vyhledávačích jste se umístili mezi ty nejlepší z nejlepších. Jenže text, ve kterém je spousta stejných slov, není příjemné číst. A protože se uživatelům takový text čte hrozně, považuje ho za neefektivní i Google.
Používejte je s mírou
Dostat na stránku správné množství klíčových slov je otázkou rovnováhy. Pokud klíčové slovo nepoužijete v dostatečné míře, bude pro vás těžké se na danou frázi umístit. Pokud však klíčovou frázi použijete spíše silou a nátlakem, váš článek bude působit spíše roboticky a kostrbatě, což vyhledávač vyhodnotí jako nečitelnou stránku a umístí jí do pozadí.
Obecně platí, že pokud vaše klíčová fráze tvoří 1 nebo 2 % všech slov v textu, nepřeháníte to.
Používejte je přirozeně
Klíčová slova by měla být součástí logických, souvislých vět, které uživatelům o daném tématu něco řeknou. Nevnucujte klíčové fráze do textu nebo nadpisů, kde nedávají smysl nebo kde nemají pro čtenáře žádnou přidanou hodnotu.
A to není všechno. Ujistěte se, že jsou všechna klíčová slova dobře rozmístěna v celém textu. Nedávejte všechna klíčová slova do prvního odstavce v domnění, že jste s touto částí optimalizace hotovi. Přirozeně je rozprostřete po celé stránce nebo příspěvku. Mohou se tedy vyskytovat v prvním odstavci, ale i v tom posledním.
Název stránky a SEO nadpis
Klíčové slovo byste měli vždy přidat do názvu stránky. V ideálním případě ho přidejte na začátek názvu, zejména pokud je váš název dlouhý. Totéž platí pro váš SEO titulek neboli meta titulek.
Podnadpisy
Klíčové slovo byste měli přidat do některých podnadpisů, ale ne do všech. Je to stejné jako s klíčovými frázemi ve vašem hlavním textu. V závislosti na délce stránky nebo příspěvku použijte klíčové slovo v nadpisu nebo několika podnadpisech.
Úvod
Úvod je první odstavec textu na stránce. V úvodu byste měli přejít přímo k věci, aby Google i čtenáři věděli, o čem budete mluvit. Je to skvělá příležitost pro uvedení vaší klíčové fráze.
Meta popis
Váš meta popis je součástí textu, který Google zobrazuje ve výsledcích vyhledávání. Měl by obsahovat krátký popis toho, co uživatelé na vaší stránce najdou. Meta popis je další z nejlepších možností, kam klíčovou frázi nebo klíčové slovo umístit.
Analýza klíčových slov je naprostým základem optimalizace vašich stránek pro vyhledávače. Je to zdlouhavý a náročný proces, ale pokud mu věnujete čas a pozornost, nebudete toho litovat.
Tento článek je komerční sdělení. Peak.cz není jeho autorem a neovlivňuje jeho obsah.