5.ročník KPMG Data Festivalu nabídl účastníkům návod, jak zkrotit zlá data. Věnoval se tématu Data Governance včera, dnes a zítra, kdy odborníci ze zapojených firem ukázali, jak u nich zaváděli Data Governance, probírali cool data nebo budovali vyspělé datové platformy. Návštěvníci měli možnost zjistit, že bohatství budoucnosti jsou ryzí data a spolu s experty si tak uklidili v datových skladech, aby nepřišli o větší zisky a lepší podnikání. V neposlední řadě se Festival zaměřil na nevšední data pro všední dny. Sara Polak provedla datové nadšence přes pyramidy až k robotům, Philip Morris ukázal, jak (ne)probíhá datová transformace a nechybělo ani datové divadlo, které vytváří robot (THEaiTRE).
Alexandra Andiľová z KPMG říká: „Letošní KPMG Data Festival se nad očekávání povedl. Těší nás rekordní účast, která ukazuje, že zájem o data a analytiku roste. Plné přednáškové místnosti, kde se pozorně poslouchalo i vřele diskutovalo, vytvořily příjemné prostředí nejen pro názory zkušených odborníků, ale i pozorných studentů. Děkujeme organizátorům, partnerům, a především účastníkům festivalu a doufáme, že si akci užili stejně jako my.“
„Tento ročník byl zatím jednoznačně nejlepší. Nabitý program, plno návštěvníků. Laťka je nastavena velmi vysoko a my už teď přemýšlíme, jak ji napřesrok přeskočit a přinést zase něco nového a inovativního“, dodává ředitelka Festivalu, Kamila Rychtaříková.
Po dvou letech se na Festival vrátila také manažerská datová hra – ADGAME, v rámci které soutěžící přemýšleli nad řešením business problému, založeném na analýze dat. Panelová diskuze s odborníky ze společností Škoda Auto, KPMG a Avast odpovídala na otázky, zda s daty zacházíme správně nebo zda je umíme zkrotit a vytěžit z nich zlato. A nechyběla ani keynote přednáška, na které Alexandra Andiľová společně s Martinem Matějkou (oba KPMG) ukázali divákům, že vyspělá práce s daty nemusí být sci-fi a prozradili, jak se neztratit v moderních trendech jako self-service nebo Data Democratization.
Atrium Rajské budovy zaplnily partnerské společnosti jako KPMG, Škoda Auto, Fortuna, Dateio, Livesport, Moneta, KOMIX, Adastra, Gooddata, či Enehano a návštěvníci se mohli podívat na reálné ukázky práce s daty velkých firem i startupů. Veletrh zapojených firem nabídl virtuální realitu, řízení kamionu, ukázal psychologickou platformu Talk2amy a Škoda Auto si přivezlo čtvrtku Kodiaqa. Vstup na KPMG Data Festival byl zdarma a jednotlivé části programu se zaplnily již pár dní od spuštění registrací. Učebny na VŠE byly plné k prasknutí. Akci pořádal xPORT Business Accelerator VŠE společně s platformou Data a Business a FIS VŠE.
Tento článek je komerční sdělení. Peak.cz není jeho autorem a neovlivňuje jeho obsah.