Přestože je pro uchazeče o práci informace o nabízené mzdě jednou z nejdůležitějších, často ji zjistí teprve až po prvním, někdy i pozdějším kole výběrového řízení. Transparentnost je pro mnohé společnosti stále výzvou a se výdělky v pracovních inzerátech zveřejňují jen zřídka. Proč tomu tak je a měli by lidé na inzeráty bez uvedené mzdy vůbec odpovídat?
Zveřejňování výdělků v inzerátech – problém trhu práce
Podle jedné z našich studií až 87 % kandidátů z IT průmyslu hledá v inzerátech informace o odměně, podmínkách a formě spolupráce a pracovní náplni. Výši odměny ale v inzerátech nenachází na 72 % uchazečů. Tímto přístupem společnosti přicházejí o cenné přihlášky lidí, kteří by se na danou pozici skvěle hodili, ale nehodlají odpovídat na inzeráty bez platového rozpětí. Proč? Protože skrývání klíčových informací může nejen vzbudit podezření vůči potenciálnímu zaměstnavateli a uchazečů se může dokonce dotknout. Jaké je vysvětlení netransparentního jednání v náborovém procesu?
Firmy tímhle způsobem „ušetří“
Z pohledu firmy se může zdát výhodnější nejprve se zjistit finanční očekáváních kandidátů. Firma si pak vybere toho, který splňuje různé požadavky, a navíc svou práci ohodnotil nejlaciněji. Přenášet břemeno oceňování potenciálně poskytnuté práce z firmy na jednotlivce je krajně nefér. Zvlášť, když se bavíme o zaměstnávání člověka, který se svou prací podílí na růstu společnosti. Je třeba si uvědomit, že employer branding začíná už zveřejněním inzerátu.
Pouhé zveřejnění nabízené mzdy v inzerátech umožní vaší společnosti vyniknout. Navíc, podle letošní studie Pracuj.pl 71 % lidí přiznalo, že pracovní nabídky s informacemi o mzdě je motivují k tomu, aby se ucházeli efektivněji než ostatní. Kromě finančního ohodnocení pomůže i zveřejnění balíčku benefitů.
Mají uchazeči na netransparentní inzeráty odpovídat?
Portál s nabídkami prací No Fluff Jobs mají jasno. Neodpovídat. Respektujte se, stojíte za to! No Fluff Jobs zveřejňuje pouze inzeráty s nabízenou mzdou, informacemi o firmě, benefitech, používaných technologiích atp. Portál zveřejňuje nabídky z IT odvětví, ale usiluje o transparentní nabídky na celém pracovním trhu. Chce, aby uvádění mzdy v inzerátech bylo povinností, proto spustil iniciativu Stojíš za to! Cílem je informovat veřejnost a nastartovat legislativní změny na úrovni EU. Boj za transparentní náborové procesy může podpořit kdokoliv svým podpisem k otevřenému dopisu určenému předsedkyni Evropské komise na stránkách www.stojiszato.cz.
Tento článek je komerční sdělení. Peak.cz není jeho autorem a neovlivňuje jeho obsah.