Mohlo by vás také zajímat
Zisk ČEZu slábne, ale navýšil celoroční výhled; inflace v Česku zrychlila a Amazon spustil outlet aneb souhrn ekonomických událostí 46. týdne 2024
Libor Akrman 15. listopadu 2024Spousta zpráv z ČEZu; státní dluhopisy šly na dračku; celosvětový odbyt elektromobilů stoupá; tučná pokuta od EU pro Metu; Čupr…
Pražský DPP mění vedení; MMF věří české ekonomice a pokuta ČD a ÖBB za újmu RegioJetu aneb souhrn ekonomických událostí 42.týdne 2024
Libor Akrman 25. října 2024ČEZ koupí menší podíl v Rolls Royce; firem v insolvenci bude letos víc; světový trh M&A ožívá; v Česku AI…
Elektrický Elroq na scéně; Kellnerová v čele českých boháčů a Brusel může zavést cla na čínská elektromobily aneb souhrn ekonomických událostí 40. týdne 2024
Libor Akrman 4. října 2024Vláda si plácla s odbory; dálniční známka zdraží; povodňový schodek prošel; O2 může převzít Nordic Telekom; Rozpočtové radě se nezdá…
Budoucnost Apple Vision Pro: revoluční úspěch, nebo propadák perspektivní technologie? Zeptali jsme se na názor
Představení nového headsetu pro rozšířenou a virtuální realitu Vision Pro od Applu vyvolalo diskuse, zda se tato technologická novinka s cenovkou tři a půl tisíce dolarů může na trhu uchytit. Vision Pro nabízí kombinaci prostředí iPhonu, iPadu, Macu, ale vlastně i Apple Watch. To vše přitom ve světě bez hranic, rámečků a omezení a s ovládáním pomocí očí, hlasu a gest. Natáhnete ruku a ukážete, sevřete či rozevřete prsty, přitáhnete paže a tak dále. Bude zařízení připomínající lyžařské brýle revolucí ve světě technologií, nebo mu hrozí osud propadáku?
ANKETA PEAK VOICE
Uspěje Apple s novým headsetem rozšířené i virtuální reality Apple Vision Pro u zákazníků?
Daniel Dočekal, český internetový publicista
Věřím, že Apple uspěje. Firmě nejde o herní headset a dost jasně to vyjádřili i tím, že nemluví o VR/AR ani brýlích, ale o spatial computingu. (Zjednodušeně řečeno jde o prostorové výpočty spojující sílu analýzy dat, umělé inteligence (AI) a strojového učení k vytvoření intuitivního a interaktivního uživatelského prostředí, pozn. red.).
Verdikt? |
ANO |
Apple navíc disponuje i dost podstatnou částí univerza, kterou má málokdo z konkurentů. Kompletní jablečné ekosystémy, stovky tisíc aplikací, ale nakonec i her, které bude stačit „jen“ přizpůsobit do nové podoby, pro nový spatial počítač. Byť to nebude lehké.
Masová záležitost to není, ale to asi nikdo ani neočekává. Cena je omezující, ale už teď se hovoří o cenově přístupnějším, jednodušším modelu. Způsobů uplatnění je množství a Apple má i další výhodu. Dokáže strhnout a přesvědčit do té doby nerozhodnuté.
Ondřej Malý, expert na oblast telekomunikací
Verdikt? |
Spíše NE |
Otázka je, co je v případě nové „hračky“ od Applu měřítko úspěchu. Široké přijetí veřejností se u zařízení za 3500 dolarů (bez DPH) asi nedá očekávat.
Prezentace navíc nepůsobila tak, že by to bylo zařízení, které změní svět, respektive vnímání AR/VR tak, aby to byla „masovka“. Ale třeba se Applu podaří najít díru na trhu. Bohužel AR/VR zatím působí spíš jako díra na peníze.
Analytické společnosti jako IDC nebo Gartner prognózují miliardový trh a růsty v desítkách procent už asi 20 let, ale zatím z toho nikdy nic nebylo. A to i přes to, že do AR/VR lijí největší světové korporace obrovské peníze (a zakladatel Facebooku Mark Zuckerberg ho kvůli tomu přejmenoval na Metu). Takže jsem spíš skeptický.
VÍCE K TÉMATU:
Apple znovu sází na technologický průlom. Brýle Vision Pro mají vytřít konkurenci zrak
Převálcuje Apple banky? Nový produkt v USA přiostřuje souboj o dolarové vklady
Jak vydělávají Microsoft, Apple, Alphabet, Facebook a Amazon?
Jan Kaltoun, CTO ve společnosti STRV
Verdikt? |
ANO |
Samozřejmě že Apple uspěje, ale záleží na tom, jak definujeme úspěch. Prodá Apple v příštím roce 200 milionů Vision Pro? Rozhodně ne, není to cílem a nedokáže jich tolik ani zdaleka vyrobit.
Změní ale navždy způsob, jakým budeme interagovat s digitálním světem? Rozhodně ano. Apple svým headsetem nastartuje novou éru a jsem si jistý, že budoucí generace už budou „digitální obdélníky“ ve formě počítačů, tabletů a telefonů, tak jak je známe teď, považovat za úsměvný přežitek. A stovky milionů prodaných kusů budou následovat…
Michal Černý ze společnosti Audiopro
Verdikt? |
ANO |
Věřím, že Apple uspěje, protože většinou přichází s inovacemi, které změní dění na daném poli a nyní povyšuje AR/VR do nového prostoru. Možná s ohledem na cenu nebude Apple Vision Pro ještě letos trhákem Vánoc, ale jakmile se rozšíří masově, věřím, že to bude revoluce ve virtual workspace.
Díky možnostem rozšíření plochy Macbooku a vytažením si jednotlivých aplikací do prostoru získá uživatel mnohem víc než s jakýmkoli displejem. Apple vždy měnil svět novinkami, ať už to byl příchod první generace iPhonu, nebo iPad.
U Apple Vision Pro mění svět VR/AR a věřím, že oproti Google Glass či Epson Moverio za AR a HTC, Oculus či Meta, popřípadě Sony (k playstationu) tím, že kombinují jak virtuální, tak rozšířenou realitu, a mění přístup ke světě reality. Apple mění postupně i způsob práce a Vision Pro mu do konceptu zapadá, a to jak pro kreativce, tak pro běžné office pracovníky.
Martin Kováč, marketingový specialista v Luigi’s Box
Verdikt? |
NE |
Slyšel jsem, jak se Apple Vision Pro pasuje do různých rolí. Jednou z nich je průkopnictví v e-commerce. Podle slov těch, kteří brýle vyzkoušeli, jsou opravdu převratné a já nepochybuji o tom, že Apple v tomto ohledu stvořil jedinečné technologické pokrokové zařízení. Mohlo by být průlomové, ale podle mě nebude.
Pořád nemáme odpověď na nejjednodušší otázku: Komu je Apple Vision Pro vlastně určen? Víme, kdo si jej může dovolit, ale kdo jej bude na co využívat?
I když technologicky už využití v e-commerce díky Applu konečně možné je, nepředpokládám, že by se to ve skutečnosti stalo. Přizpůsobení e-shopů by si vyžádalo vysoké náklady s nejistou návratností. A i když je možné, že někdo z exkluzivních značek do toho půjde, v dohledné době to masové nebude.
Ruslan Skopal, spolumajitel české značky spodního prádla Styx a e-shopu Trenýrkárna.cz
Verdikt? |
Asi ANO |
Apple by mohl s Apple Vision Pro uspět. Pokud se Applu podaří brýle implementovat do svého ekosystému. S jednoduchým ovládáním a možností velkého počtu aplikací jde o revoluční produkt.
Hodně ale záleží, jestli Apple dokáže dotáhnout Apple Vision Pro do fáze, aby brýle fungovaly, tak jak předváděli na Keynote, jinak by jej už tento měsíc předváděli a neuváděli release date až na začátek roku 2024.
Cílovku si to určitě najde. Apple má silný brand a mnohem silnější ekosystém. Pokud brýle najdou využití mezi iPhony, Macbookem atd., budou mít úspěch určitě. Potom už záleží jen na Applu, aby dokázal brýle inovovat, tak aby ho konkurence nepředběhla s levnější nebo lepší variantou, kterou může mít každý doma, protože 80 tisíc je fakt hodně.
Pokud je cíl Applu, aby brýle byly budoucnost, jako byl kdysi revoluční iPhone, tak ano, Apple může určitě uspět s brýlemi, ale hodně záleží, kam se vše posune v následujících pár letech. Pořád se musí brát na vědomí, že je to první generace produktu, podívejte se, kde byla první generace iPhonu a kde je iPhone teď. Jsem hodně zvědavý, kam se tuto technologii Applu podaří posunout.