Firma Kärcher je lídrem v oblasti úklidu bytů i firemních prostor. „U nás můžete najít zařízení, přístroje na cokoli, co potřebujete uklidit jak doma, tak v práci. Postupně se i z tradičního výrobce stává společnost, která se víc a víc zaměřuje na digitalizaci a tzv. smart cleaning,“ říká Milada Skutilová, ředitelka pobočky Kärcheru v Česku.
V poslední době jsou podle ní trendem parní čističe, které pomocí suché horké páry odstraní průmyslové nečistoty, ale zároveň spolehlivě zabijí většinu běžných bakterií.
Pandemie koronaviru se na byznysu projevila nárůstem poptávky, kdy si celá řada lidí uvědomila, že čistota není jen o dezinfekci. A do jisté míry se šíření nákazy projevilo i na samotné výrobě Kärcheru.
DALŠÍ PODCASTY PEAK.CZ:
Michal Bláha (Hlídač státu): Ve státní správě je zakořeněn zvyk dokumenty spíše neukazovat
Jan Hájek (Zážitky.cz): Zjistil jsem, že náš byznys je extrémně citlivý na jakékoli prohlášení vlády
Denisa Parkosová (ČSOB): Zákony robotiky naši roboti a umělá inteligence v bance dodržují
Radek Škoda: Je vidět intenzivní boj o to, kdo si urve kus koláče z energetického mixu Česka
„Naši největší evropskou továrnu máme na severu Itálie, což byla oblast silně zasažená hlavně v první vlně pandemie a kvůli ochranným opatřením byla tamní výroba loni na jaře silně utlumena.“ Navíc byly podle Skutilové narušeny i některé další dodavatelské řetězce, takže firma měla dočasně téměř prázdné sklady.
Skutilová popisuje také dílčí aspekt toho, že celá řada oborů a firem přešla na home office. „Nedávno jsme dělali průzkum ohledně úklidu v Německu a dalších zemích, i když ne v Česku. Z průzkumu mimo jiné vyplynulo, že stoupá počet lidí, kteří jsou doma na home officu a uklízí i proto, aby se vyrovnali se stresem,“ říká v podcastu šéfka českého Kärcheru.