Inovace ve farmacii byly jedním z faktorů, díky nimž se svět dokázal vyrovnat s pandemií koronaviru. Ostatně potvrzením toho je i letošní historické umístění společnosti Pfizer v první desítce nejinovativnějších firem světa.
Tento žebříček, jemuž pravidelně dominují technologické společnosti jako Apple, Amazon, Alphabet (Google) nebo Microsoft, sestavuje společnost Boston Consulting Group (BCG). Společnost Pfizer se přitom dosud pohybovala na úrovni třetí desítky.
Příležitost pro start-upy
Společnost Pfizer patří mezi farmaceutickými společnostmi v oblasti inovací ke špičce. I proto nyní start-upům v Česku zaměřujícím se na technologie v oblasti zdravotnictví nabízí příležitost představit své nápady v rámci platformy Pfizer Healthcare Lab.
„Pandemie naplno ukázala, jak významnou roli hrají inovace a digitální technologie v oblasti zdravotní péče a farmacie. Ve společnosti Pfizer si uvědomujeme, jak konkrétní inovativní řešení posouvají medicínu dopředu a zlepšují každodenní život pacientů, proto je chceme podpořit na cestě k úspěchu,“ říká Ing. Roman Jelínek, ambasador projektu ze společnosti Pfizer Česká republika.
Registrace do půli října |
Start-upy mohou své projekty registrovat do 15. října 2021 prostřednictvím platformy Healthcare Lab. Z přihlášených start-upů vyberou zástupci společností Pfizer a Leadspicker deset finalistů, pět vybraných start-upů pak bude mít možnost své projekty osobně představit. Přihlásit se může jakýkoliv start-up zaměřený na inovace a digitalizaci ve farmacii, zdravotnictví a souvisejících vědeckých oblastech. |
Vybrané zajímavé projekty mají šanci získat individuální podporu a spolupráci podle svých potřeb. Může se jednat například o přístup k síti odborníků společnosti, mentoring, marketing a komunikaci či propojení se správnými partnery, které jsou pro start-upy klíčové.
Prevence onemocnění
V Česku jde o první podobnou aktivitu společnosti, nicméně po světě má Pfizer síť hubů, které již start-upům pomohly.
Cílem je podpora inovativních řešení, která například pomáhají včasné detekci a lepší diagnostice onemocnění, zvyšují povědomí o nemoci, monitorují dodržování předpisů a
dávkování léků nebo pracují se sledovanými hodnotami v průběhu léčby.
Příkladem je spolupráce berlínského hubu Berlin Healthcare Lab s dánským start-upem Cortrium. Ten vyvíjí mobilní řešení pro sledování srdečního rytmu.
A právě společný projekt s jednou z největších farmaceutických firem přinesl v roce 2018 dánskému start-upu podporu pro vstup na trh v Německu při splnění regulačních požadavků.
„Jsme rádi, že jsme ve společnosti Pfizer našli partnera, který nás podpoří při uvedení našeho produktu na německý trh,“ dodává Erik S. Poulsen, zakladatel a generální ředitel společnosti Cortrium.
PŘEČTĚTE SI TAKÉ:
Ve startupech je potenciál. České instituce by v jeho nastartování měly sehrát větší roli
Marvin Liao: Překvapilo mě, jak rychle se startupy s ohledem na pandemii objevily znovu u dveří investorů
Václav Pavlečka: I v „našem malém Česku“ lze odstartovat globální byznys
Modernizace zdravotnictví
Je tak evidentní, že obor zdravotnictví prochází neustálou inovací a modernizací. Nové technologie by navíc mohly ulehčit i situaci související s personální krizí ve zdravotnictví.
„Digitalizace je základem udržitelnosti a dalšího efektivního rozvoje zdravotnictví jako celku. Na druhou stranu poctivý klinický přístup k pacientovi, fyzické vyšetření a popovídání si zůstávají standardem medicíny pro futuro. Nebuďme tedy obětí dat, ale pojďme se snažit je rozumně využít ve prospěch našich pacientů,“ citoval nedávno Zdravotnický týdeník vedoucího Národního telemedicínského centra a přednostu I. interní kardiologické kliniky Fakultní nemocnice Olomouc profesora Miloše Táborského.
Již brzy může být běžné, že umělá inteligence bude stále častěji pomáhat lékařům s diagnostikou. Nebo že roboti budou spolu se zdravotníky v nemocnicích dohlížet na pacienty a v případě potřeby přivolají pomoc.
To jsou jen některé příklady, jak moderní technologie proměňují a budou proměňovat zdravotnictví. A takovým nabízí farmaceutická společnost Pfizer příležitost se prosadit.
PP-CPF-CZE-0063
Tento článek je komerční sdělení. Peak.cz není jeho autorem a neovlivňuje jeho obsah.